top of page

קריית שמונה על מפת השקעות הנדל"ן למגורים: "המחסור בהיצע דירות לסטודנטים מתל חי מעלה את ה

כך אומר רו"ח עמי בשירי, מנכ"ל פארו נדל"ן, המשווקת דירות בשכונת "יובלים" בעיר בסמוך למכללת תל חי, המיועדות בעיקר לסטודנטים • בנוסף, נהנית העיר הצפונית מתהליך פיתוח אינטנסיבי הכולל הקמת מרכז פודטק, אקסלרטור לסטארטפים ותוכניות לקו רכבת עתידי


עם ראש עיר צעיר וחדש, קו רכבת עתידי לכרמיאל, מכללה אקדמאית ידועה ותוכניות ממשלתיות - עוברת בירת הגליל בשנים האחרונות שינוי של ממש. כך למשל, במסגרת התוכנית לפיתוח העיר שאושרה בממשלה בשנת 2018 היא תהפוך, כמו גם מטולה ושלומי, למרכז פודטק ארצי. זאת במטרה ליצור אקו סיסטם חדשני וייחודי שיאפשר פיתוח וקידום התחום ומשיכת השקעות לאזור באופן מיטבי. מי שירכז את הנושא בהיקף של למעלה מ-65 מיליון שקל יהיה המכון לחדשנות במזון שיוקם בעיר. כמו כן, יוקם מתחם מיקרו תעשייה שישמש כחממה למפעלים חדשניים בתחום המזון וכן יינתן תעדוף להשקעות בתחום המדובר.


התוכניות הממשלתיות עבור קריית שמונה לא עוצרות כאן. הן כוללות בנוסף את הקמתו של אקסלרטור לעסקים בעלות של 2 מיליון שקל שיקדם חברות סטארט-אפ באזור, תמיכה במפעלי תעשייה מסורתית הנמצאים בעיר ובשלומי באמצעות מסלול להעלאת הפריון בהיקף כולל של עד 15 מיליון שקל וכן את השלמת פיתוחם של אזורי התעשייה של העיר בהיקף של למעלה מ-20 מיליון שקל.


גם מהבחינה התחבורתית, כאמור, העיר צועדת למקום הנכון ומתוכנן לה קו רכבת שיחבר בינה לבין כרמיאל. אורכה של המסילה הוא 60 ק״מ ולאורכה יהיו שתי תחנות עצירה ואיסוף נוסעים - בצומת חנניה, ובאזור צפת. אם תונח בהמשך התשתית החשמלית לאורך כל הדרך מקריית שמונה ועד תל אביב, הנסיעה בין הערים צפויה לארוך שעתיים בלבד.

bottom of page